نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش ذهن‌آگاهی اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر سرسختی روان‌شناختی و نشخوار فکری در مادران دارای دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-84]
  • آموزش ریاضی تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 149-164]
  • آموزش گروهی مبتنی بر هنر اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر هنر بر اضطراب و حرمت خود دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 15-28]
  • آموزش والدینی بارکلی میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 15-27]
  • آهسته‌ گام اثربخشی آموزش حل‌مسئله بین‌فردی بر مهارت‌های اجتماعی و عزت‌نفس نوجوانان آهسته‌ گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 75-87]
  • آهسته گام تأثیر یوگای مغز بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان آهسته گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 25-36]

ا

  • اختلال اتیسم اثربخشی بازی‌درمانی با استفاده از شن بر رفتارهای چالشی و اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-14]
  • اختلال اضطراب فراگیر اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر مدل داگاس بر نگرشهای ناکارآمد و نگرانی دانشآموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 85-95]
  • اختلال افسردگی اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر افکار خودآیند منفی و مشکلات خواب دانش‌آموزان دختر دارای اختلال افسردگی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-12]
  • اختلال رفتار برونی‌سازی شده اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر نظم‌جویی شناختی هیجان و همدلی شناختی دانش‌آموزان با اختلال رفتار برونی‌سازی شده [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 125-136]
  • اختلال رفتاری اثربخشی برنامه فرزندپروری بر اساس مدل بارکلی بر تعامل مادر و کودک با اختلال رفتاری [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 177-188]
  • اختلال طیف اتیسم اثربخشی برنامه آموزشی روابط درون خانوادگی بر رضامندی زوجیت مادران و تاب‌آوری خواهران کودکان با اختلال طیف اتیسم [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 189-199]
  • اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی فراتحلیلی بر شیوع اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی در ایران [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 165-177]
  • اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 15-27]
  • اختلال نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی مقایسه نیمرخ کارکردهای اجرایی کودکان با نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی و کودکان با اختلال یادگیری ویژه در مقایسه با کودکان عادی: با تأکید بر عدم همبودی بین دو اختلال [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 28-44]
  • اختلال نافرمانی مقابله‌ای اثربخشی آموزش فرزندپروری براساس تئوری انتخاب بر رابطه والد- کودک و نشانه‌های بالینی اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 97-108]
  • اختلال نقص ‌توجه و بیش ‌فعالی اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلر- درایکورس بر تنظیم هیجان و تعامل والد- فرزندی کودکان مبتلا به اختلال نقص ‌توجه و بیش ‌فعالی* [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 37-49]
  • اختلال یادگیری اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب‌آوری و سازگاری دانش‌آموزان با اختلال یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 107-115]
  • اختلال یادگیری اثربخشی تکنیک‌های بازی‌درمانی‌گروهی بر حساسیت اضطرابی، درماندگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 55-69]
  • اختلال یادگیری تاب‌آوری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و عملکرد دانش‌آموزان با اختلال یادگیری: بررسی نقش واسطه‌ای اهمال‌کاری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 51-60]
  • اختلال یادگیری خاص اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر سرسختی روان‌شناختی و نشخوار فکری در مادران دارای دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-84]
  • اختلال یادگیری ویژه مقایسه نیمرخ کارکردهای اجرایی کودکان با نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی و کودکان با اختلال یادگیری ویژه در مقایسه با کودکان عادی: با تأکید بر عدم همبودی بین دو اختلال [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 28-44]
  • اختلال یادگیری ویژه اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان و انعطاف‌پذیری شناختی مادران کودکان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 125-138]
  • ادراک بینایی فضایی تأثیر یوگای مغز بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان آهسته گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 25-36]
  • ارزش‌های اجتماعی- هیجانی بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس ارزش‌های اجتماعی- هیجانی و تاب‌آوری در کودکان عادی و ناشنوای پیش‌دبستانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 109-124]
  • استعداد الگوی شناسایی استعداد ریاضی بر اساس رویکرد ملاک‌های چندگانه در دانش‌آموزان تیزهوش و با‌استعداد [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 45-67]
  • اضطراب اثربخشی بازی‌درمانی با استفاده از شن بر رفتارهای چالشی و اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-14]
  • اضطراب اثربخشی درمان ذهن‌آگاهی بر اضطراب و تنظیم هیجانی دانش‌آموزان تیزهوش دوره اول متوسطه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 137-148]
  • اضطراب اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 227-236]
  • اضطراب اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر هنر بر اضطراب و حرمت خود دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 15-28]
  • افسردگی اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 227-236]
  • افکار خودآیند منفی اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر افکار خودآیند منفی و مشکلات خواب دانش‌آموزان دختر دارای اختلال افسردگی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-12]
  • انعطاف‌پذیری شناختی اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر انعطاف‌پذیری شناختی دانش‌آموزان ناشنوا [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 250-259]
  • انعطاف‌پذیری شناختی اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان و انعطاف‌پذیری شناختی مادران کودکان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 125-138]
  • انعطاف‌پذیری شناختی رابطه علّی سبک زندگی و انعطاف‌پذیری شناختی با سلامت روان مادران کودکان استثنائی با میانجی‌گری کنترل تفکر منفی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 61-73]
  • اهمال‌کاری تحصیلی تاب‌آوری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و عملکرد دانش‌آموزان با اختلال یادگیری: بررسی نقش واسطه‌ای اهمال‌کاری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 51-60]
  • ایران فراتحلیلی بر شیوع اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی در ایران [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 165-177]

ب

  • بازی‌درمانی اثربخشی بازی‌درمانی با استفاده از شن بر رفتارهای چالشی و اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-14]
  • بازی‌درمانی انفرادی مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی انفرادی و گروهی بر تاب‌آوری در دانش‌آموزان دبستانی مبتلا به نقص‌توجه- بیش‌فعالی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-13]
  • بازی‌درمانی‌گروهی اثربخشی تکنیک‌های بازی‌درمانی‌گروهی بر حساسیت اضطرابی، درماندگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 55-69]
  • بازی‌درمانی گروهی مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی انفرادی و گروهی بر تاب‌آوری در دانش‌آموزان دبستانی مبتلا به نقص‌توجه- بیش‌فعالی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-13]
  • باورهای هوشی بررسی رابطۀ میان باورهای هوشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 116-124]
  • باورهای هوشی افزایشی بررسی رابطۀ میان باورهای هوشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 116-124]
  • بخشایشگری اثربخشی برنامه‌ی بخشایشگری در کاهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده‌ی نوجوانان مقیم کانون اصلاح و تربیت تهران [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 86-96]
  • برنامه‌ریزی راهبردی بررسی کارکردهای اجرایی در مولتیپل ‌اسکلروزیس دوران کودکی و نوجوانی با تأکید بر توانایی برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت زمان [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 13-23]
  • برنامه‌ریزی و سازماندهی اثربخشی آموزش دیویس بر بهبود مهارت‌های خواندن، برنامه‌ریزی و سازماندهی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 45-54]
  • برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 149-164]
  • برنامه‌ی آموزشی اثربخشی برنامه‌ی بخشایشگری در کاهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده‌ی نوجوانان مقیم کانون اصلاح و تربیت تهران [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 86-96]
  • بسته آموزشی تعامل والد- فرزند اثربخشی بسته آموزشی تعامل والد- فرزند بر کیفیت دلبستگی کودکان دارای تعامل مادر-کودک ناکارآمد [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 237-249]

پ

  • پیشرفت تحصیلی تأثیر یوگای مغز بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان آهسته گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 25-36]

ت

  • تئوری انتخاب اثربخشی آموزش فرزندپروری براساس تئوری انتخاب بر رابطه والد- کودک و نشانه‌های بالینی اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 97-108]
  • تاب‌آوری اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب‌آوری و سازگاری دانش‌آموزان با اختلال یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 107-115]
  • تاب‌آوری اثربخشی برنامه آموزشی روابط درون خانوادگی بر رضامندی زوجیت مادران و تاب‌آوری خواهران کودکان با اختلال طیف اتیسم [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 189-199]
  • تاب‌آوری بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس ارزش‌های اجتماعی- هیجانی و تاب‌آوری در کودکان عادی و ناشنوای پیش‌دبستانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 109-124]
  • تاب‌آوری اثربخشی تکنیک‌های بازی‌درمانی‌گروهی بر حساسیت اضطرابی، درماندگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 55-69]
  • تاب‌آوری تحصیلی رابطه جهت‌گیری هدفی (با نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی) و درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 216-226]
  • تاب‌آوری تحصیلی تاب‌آوری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و عملکرد دانش‌آموزان با اختلال یادگیری: بررسی نقش واسطه‌ای اهمال‌کاری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 51-60]
  • تاب‌آوری و نقص‌توجه- بیش‌فعالی مقایسه اثربخشی بازی‌درمانی انفرادی و گروهی بر تاب‌آوری در دانش‌آموزان دبستانی مبتلا به نقص‌توجه- بیش‌فعالی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 1-13]
  • تعامل مادر و کودک اثربخشی برنامه فرزندپروری بر اساس مدل بارکلی بر تعامل مادر و کودک با اختلال رفتاری [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 177-188]
  • تعامل والد- فرزندی اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلر- درایکورس بر تنظیم هیجان و تعامل والد- فرزندی کودکان مبتلا به اختلال نقص ‌توجه و بیش ‌فعالی* [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 37-49]
  • تنظیم شناختی هیجان اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان و انعطاف‌پذیری شناختی مادران کودکان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 125-138]
  • تنظیم هیجان اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلر- درایکورس بر تنظیم هیجان و تعامل والد- فرزندی کودکان مبتلا به اختلال نقص ‌توجه و بیش ‌فعالی* [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 37-49]
  • تنظیم هیجانی اثربخشی درمان ذهن‌آگاهی بر اضطراب و تنظیم هیجانی دانش‌آموزان تیزهوش دوره اول متوسطه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 137-148]
  • تنیدگی اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 227-236]
  • توان‌بخشی شناختی طراحی بسته توان‌بخشی شناختی خانواده ‌محور و بررسی تأثیر آن بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 200-215]
  • توانبخشی شناختی تاثیر آموزش برنامه توانبخشی شناختی بر نیمرخ حافظه فعال دانش‌آموزان با آسیب شنوایی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 97-106]
  • توماتیس اثربخشی صوت‌درمانی به روش توماتیس بر مهارت‌ خواندن و مهارت‌های حرکتی دانش‏آموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 68-85]
  • تیزهوش اثربخشی درمان ذهن‌آگاهی بر اضطراب و تنظیم هیجانی دانش‌آموزان تیزهوش دوره اول متوسطه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 137-148]

ج

  • جهت گیری هدفی رابطه جهت‌گیری هدفی (با نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی) و درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 216-226]

ح

  • حرمت خود اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر هنر بر اضطراب و حرمت خود دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 15-28]
  • حساسیت اضطرابی اثربخشی تکنیک‌های بازی‌درمانی‌گروهی بر حساسیت اضطرابی، درماندگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 55-69]
  • حل‌مسئله اثربخشی آموزش حل‌مسئله بین‌فردی بر مهارت‌های اجتماعی و عزت‌نفس نوجوانان آهسته‌ گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 75-87]
  • حل‌مسئله گروهی با رویکرد هنر تدوین برنامه‌ آموزشی حل‌مسئله گروهی با رویکرد هنر و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرش اجتماعی و نشاط معنوی در نوجوانان تیزهوش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 103-119]

خ

  • خانواده‌محور طراحی بسته توان‌بخشی شناختی خانواده ‌محور و بررسی تأثیر آن بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 200-215]
  • خردسال ناشنوا دلبستگی والد- کودک در ناشنوایان خردسال: مطالعه‌ای مقایسه‌ای* [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 121-130]
  • خودتنظیمی اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب‌آوری و سازگاری دانش‌آموزان با اختلال یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 107-115]
  • خودکنترلی میزان اثربخشی آموزش والدینی بارکلی بر خودکنترلی کودکان دارای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 15-27]

د

  • دانش‌آموزان با آسیب شنوایی تاثیر آموزش برنامه توانبخشی شناختی بر نیمرخ حافظه فعال دانش‌آموزان با آسیب شنوایی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 97-106]
  • دانش‌آموزان دیرآموز تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 149-164]
  • دانش‌آموزان ناشنوا اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر انعطاف‌پذیری شناختی دانش‌آموزان ناشنوا [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 250-259]
  • درگیری تحصیلی رابطه جهت‌گیری هدفی (با نقش میانجی تاب‌آوری تحصیلی) و درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 216-226]
  • درماندگی اثربخشی تکنیک‌های بازی‌درمانی‌گروهی بر حساسیت اضطرابی، درماندگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 55-69]
  • درمان ذهن‌آگاهی اثربخشی درمان ذهن‌آگاهی بر اضطراب و تنظیم هیجانی دانش‌آموزان تیزهوش دوره اول متوسطه [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 137-148]
  • درمان شناختی مبتنی بر مدل داگاس اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر مدل داگاس بر نگرشهای ناکارآمد و نگرانی دانشآموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 85-95]
  • درمان فراتشخیصی یکپارچه اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر نظم‌جویی شناختی هیجان و همدلی شناختی دانش‌آموزان با اختلال رفتار برونی‌سازی شده [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 125-136]
  • دلبستگی دلبستگی والد- کودک در ناشنوایان خردسال: مطالعه‌ای مقایسه‌ای* [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 121-130]

ذ

  • ذهن آگاهی اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان و انعطاف‌پذیری شناختی مادران کودکان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 125-138]

ر

  • رابطه والد-کودک اثربخشی آموزش فرزندپروری براساس تئوری انتخاب بر رابطه والد- کودک و نشانه‌های بالینی اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 97-108]
  • راهبردهای تنظیم شناختی هیجان اثربخشی آموزش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان بر انعطاف‌پذیری شناختی دانش‌آموزان ناشنوا [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 250-259]
  • رضامندی زوجیت اثربخشی برنامه آموزشی روابط درون خانوادگی بر رضامندی زوجیت مادران و تاب‌آوری خواهران کودکان با اختلال طیف اتیسم [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 189-199]
  • رفتارهای چالشی اثربخشی بازی‌درمانی با استفاده از شن بر رفتارهای چالشی و اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-14]
  • روابط درون‌خانوادگی اثربخشی برنامه آموزشی روابط درون خانوادگی بر رضامندی زوجیت مادران و تاب‌آوری خواهران کودکان با اختلال طیف اتیسم [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 189-199]
  • روش آموزش دیویس اثربخشی آموزش دیویس بر بهبود مهارت‌های خواندن، برنامه‌ریزی و سازماندهی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 45-54]
  • رویکرد آدلر- درایکورس اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلر- درایکورس بر تنظیم هیجان و تعامل والد- فرزندی کودکان مبتلا به اختلال نقص ‌توجه و بیش ‌فعالی* [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 37-49]
  • ریاضیات الگوی شناسایی استعداد ریاضی بر اساس رویکرد ملاک‌های چندگانه در دانش‌آموزان تیزهوش و با‌استعداد [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 45-67]

س

  • سازگاری طراحی و بررسی اثربخشی برنامه هنردرمانی خانواده‌محور بر سازگاری کودکان مبتلا به سرطان [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 89-102]
  • سازگاری اجتماعی اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر تاب‌آوری و سازگاری دانش‌آموزان با اختلال یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 107-115]
  • سال‌های باورنکردنی بررسی اثربخشی مداخله بهنگام والدمحور، مبتنی بر الگوی سال‌های باورنکردنی بر مشکلات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی* [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 29-43]
  • سبک زندگی رابطه علّی سبک زندگی و انعطاف‌پذیری شناختی با سلامت روان مادران کودکان استثنائی با میانجی‌گری کنترل تفکر منفی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 61-73]
  • سرزندگی تحصیلی تاب‌آوری تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و عملکرد دانش‌آموزان با اختلال یادگیری: بررسی نقش واسطه‌ای اهمال‌کاری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 51-60]
  • سرسختی روانشناختی اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر سرسختی روان‌شناختی و نشخوار فکری در مادران دارای دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-84]
  • سرطان طراحی و بررسی اثربخشی برنامه هنردرمانی خانواده‌محور بر سازگاری کودکان مبتلا به سرطان [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 89-102]
  • سلامت روان رابطه علّی سبک زندگی و انعطاف‌پذیری شناختی با سلامت روان مادران کودکان استثنائی با میانجی‌گری کنترل تفکر منفی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 61-73]

ش

  • شن اثربخشی بازی‌درمانی با استفاده از شن بر رفتارهای چالشی و اضطراب کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 1-14]
  • شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر افکار خودآیند منفی و مشکلات خواب دانش‌آموزان دختر دارای اختلال افسردگی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-12]
  • شناسایی دانش‌آموزان الگوی شناسایی استعداد ریاضی بر اساس رویکرد ملاک‌های چندگانه در دانش‌آموزان تیزهوش و با‌استعداد [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 45-67]
  • شیوع فراتحلیلی بر شیوع اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی در ایران [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 165-177]

ص

  • صوت‌درمانی اثربخشی صوت‌درمانی به روش توماتیس بر مهارت‌ خواندن و مهارت‌های حرکتی دانش‏آموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 68-85]

ع

  • عزت‌نفس اثربخشی آموزش حل‌مسئله بین‌فردی بر مهارت‌های اجتماعی و عزت‌نفس نوجوانان آهسته‌ گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 75-87]
  • علاقه به ریاضی تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 149-164]
  • عملکرد تحصیلی بررسی رابطۀ میان باورهای هوشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 116-124]

ف

  • فراتحلیل فراتحلیلی بر شیوع اختلال کاستی توجه و بیش‌فعالی در ایران [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 165-177]
  • فرزندپروری اثربخشی برنامه فرزندپروری بر اساس مدل بارکلی بر تعامل مادر و کودک با اختلال رفتاری [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 177-188]
  • فرزندپروری اثربخشی آموزش فرزندپروری براساس تئوری انتخاب بر رابطه والد- کودک و نشانه‌های بالینی اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 97-108]

ک

  • کارکردهای اجرایی مقایسه نیمرخ کارکردهای اجرایی کودکان با نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی و کودکان با اختلال یادگیری ویژه در مقایسه با کودکان عادی: با تأکید بر عدم همبودی بین دو اختلال [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 28-44]
  • کارکردهای اجرایی طراحی بسته توان‌بخشی شناختی خانواده ‌محور و بررسی تأثیر آن بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 200-215]
  • کارکردهای اجرایی بررسی کارکردهای اجرایی در مولتیپل ‌اسکلروزیس دوران کودکی و نوجوانی با تأکید بر توانایی برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت زمان [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 13-23]
  • کم‌توان ذهنی بررسی اثربخشی مداخله بهنگام والدمحور، مبتنی بر الگوی سال‌های باورنکردنی بر مشکلات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی* [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 29-43]
  • کنترل تفکر منفی رابطه علّی سبک زندگی و انعطاف‌پذیری شناختی با سلامت روان مادران کودکان استثنائی با میانجی‌گری کنترل تفکر منفی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 61-73]
  • کیفیت دلبستگی اثربخشی بسته آموزشی تعامل والد- فرزند بر کیفیت دلبستگی کودکان دارای تعامل مادر-کودک ناکارآمد [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 237-249]

م

  • مداخله بهنگام بررسی اثربخشی مداخله بهنگام والدمحور، مبتنی بر الگوی سال‌های باورنکردنی بر مشکلات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی* [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 29-43]
  • مدیریت خشم اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر افسردگی، اضطراب و تنیدگی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 227-236]
  • مدیریت زمان بررسی کارکردهای اجرایی در مولتیپل ‌اسکلروزیس دوران کودکی و نوجوانی با تأکید بر توانایی برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت زمان [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 13-23]
  • مشکلات خواب اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر افکار خودآیند منفی و مشکلات خواب دانش‌آموزان دختر دارای اختلال افسردگی [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 1-12]
  • مشکلات رفتاری اثربخشی برنامه‌ی بخشایشگری در کاهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده‌ی نوجوانان مقیم کانون اصلاح و تربیت تهران [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 86-96]
  • مشکلات رفتاری بررسی اثربخشی مداخله بهنگام والدمحور، مبتنی بر الگوی سال‌های باورنکردنی بر مشکلات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی* [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 29-43]
  • مشکلات یادگیری بررسی رابطۀ میان باورهای هوشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 116-124]
  • مقیاس دلبستگی پس از تولد دلبستگی والد- کودک در ناشنوایان خردسال: مطالعه‌ای مقایسه‌ای* [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 121-130]
  • ملاک‌های چندگانه الگوی شناسایی استعداد ریاضی بر اساس رویکرد ملاک‌های چندگانه در دانش‌آموزان تیزهوش و با‌استعداد [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 45-67]
  • مهارت اجتماعی اثربخشی آموزش حل‌مسئله بین‌فردی بر مهارت‌های اجتماعی و عزت‌نفس نوجوانان آهسته‌ گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 75-87]
  • مهارت‌ خواندن اثربخشی صوت‌درمانی به روش توماتیس بر مهارت‌ خواندن و مهارت‌های حرکتی دانش‏آموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 68-85]
  • مهارت‌های حرکتی اثربخشی صوت‌درمانی به روش توماتیس بر مهارت‌ خواندن و مهارت‌های حرکتی دانش‏آموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 68-85]
  • مهارت‌های خواندن اثربخشی آموزش دیویس بر بهبود مهارت‌های خواندن، برنامه‌ریزی و سازماندهی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 45-54]
  • مولتیپل اسکلروزیس بررسی کارکردهای اجرایی در مولتیپل ‌اسکلروزیس دوران کودکی و نوجوانی با تأکید بر توانایی برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت زمان [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 13-23]

ن

  • ناتوانی‌های یادگیری اثربخشی آموزش دیویس بر بهبود مهارت‌های خواندن، برنامه‌ریزی و سازماندهی دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 45-54]
  • نارساخوان طراحی بسته توان‌بخشی شناختی خانواده ‌محور و بررسی تأثیر آن بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان نارساخوان [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 200-215]
  • نارساخوانی اثربخشی صوت‌درمانی به روش توماتیس بر مهارت‌ خواندن و مهارت‌های حرکتی دانش‏آموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 68-85]
  • نشاط معنوی تدوین برنامه‌ آموزشی حل‌مسئله گروهی با رویکرد هنر و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرش اجتماعی و نشاط معنوی در نوجوانان تیزهوش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 103-119]
  • نشخوار فکری اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر سرسختی روان‌شناختی و نشخوار فکری در مادران دارای دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 71-84]
  • نظم‌جویی شناختی هیجان اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر نظم‌جویی شناختی هیجان و همدلی شناختی دانش‌آموزان با اختلال رفتار برونی‌سازی شده [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 125-136]
  • نگرانی اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر مدل داگاس بر نگرشهای ناکارآمد و نگرانی دانشآموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 85-95]
  • نگرش اجتماعی تدوین برنامه‌ آموزشی حل‌مسئله گروهی با رویکرد هنر و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرش اجتماعی و نشاط معنوی در نوجوانان تیزهوش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 103-119]
  • نگرش‌های ناکارآمد اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر مدل داگاس بر نگرشهای ناکارآمد و نگرانی دانشآموزان دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 85-95]
  • نوجوان اثربخشی برنامه‌ی بخشایشگری در کاهش مشکلات رفتاری برونی‌سازی شده‌ی نوجوانان مقیم کانون اصلاح و تربیت تهران [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 86-96]
  • نوجوانان تیزهوش تدوین برنامه‌ آموزشی حل‌مسئله گروهی با رویکرد هنر و ارزیابی اثربخشی آن بر نگرش اجتماعی و نشاط معنوی در نوجوانان تیزهوش [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 103-119]
  • نیمرخ حافظه فعال تاثیر آموزش برنامه توانبخشی شناختی بر نیمرخ حافظه فعال دانش‌آموزان با آسیب شنوایی [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 97-106]

و

  • والدمحور بررسی اثربخشی مداخله بهنگام والدمحور، مبتنی بر الگوی سال‌های باورنکردنی بر مشکلات رفتاری کودکان کمتوان ذهنی* [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 29-43]
  • ویژگی‌های روان‌سنجی بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس ارزش‌های اجتماعی- هیجانی و تاب‌آوری در کودکان عادی و ناشنوای پیش‌دبستانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 109-124]

ه

  • همبودی مقایسه نیمرخ کارکردهای اجرایی کودکان با نارسایی‌توجه/ بیش‌فعالی و کودکان با اختلال یادگیری ویژه در مقایسه با کودکان عادی: با تأکید بر عدم همبودی بین دو اختلال [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 28-44]
  • همدلی شناختی اثربخشی درمان فراتشخیصی یکپارچه بر نظم‌جویی شناختی هیجان و همدلی شناختی دانش‌آموزان با اختلال رفتار برونی‌سازی شده [دوره 10، شماره 1، 1398، صفحه 125-136]
  • هنجاریابی بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی مقیاس ارزش‌های اجتماعی- هیجانی و تاب‌آوری در کودکان عادی و ناشنوای پیش‌دبستانی [دوره 10، شماره 3، 1398، صفحه 109-124]
  • هنردرمانی خانواده‌محور طراحی و بررسی اثربخشی برنامه هنردرمانی خانواده‌محور بر سازگاری کودکان مبتلا به سرطان [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 89-102]
  • هوش سیال تأثیر یوگای مغز بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان آهسته گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 25-36]

ی

  • یادگیری ریاضی تأثیر آموزش ریاضی از طریق برنامه‌های آموزشی رایانه‌ای بر یادگیری ریاضی و علاقه به ریاضی دانش‌آموزان دیرآموز [دوره 10، شماره 2، 1398، صفحه 149-164]
  • یوگای مغز تأثیر یوگای مغز بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان آهسته گام [دوره 10، شماره 4، 1398، صفحه 25-36]